SSILD – Senses Initiated Lucid Dream

Technika ta jest jedną z nowszych, powstała bowiem w 2011 roku na jednym z chińskich for poświęconych oneironautyce. Jej pierwsza wersja została opublikowana pod nazwą „Bardzo tajemnicza technika (太玄功)”. Po pewnym czasie pojawiła się ogromna odpowiedź od wielu oneironautów z całego świata – metoda ta okazała się bardzo skuteczna! Zachwalało ją (i ciągle zachwala) wiele osób, początkujących jak i zaawansowanych.
SSILD jest niezwykle przyjazny w użytkowaniu – stworzony w zamyśle jako technika prosta, którą zrozumieć i praktykować może każdy, nawet najbardziej oporny na wiedzę. Nie wymaga wyrafinowanych czynności, wizualizacji, żmudnych praktyk – bazuje na schemacie, którego wykonanie ma przybliżyć nas do uzyskania świadomego snu.

Całość techniki obraca się wokół naszych zmysłów. Ich obserwacje będziemy nazywali cyklem. W jego skład wchodzą trzy składowe:

  • Skupienie na wzroku: Całą swoją uwagę przenieś na ten zmysł. Zamknij oczy i skup się na ciemności pod Twoimi powiekami. Postaraj się wyłapać każdy jeden obraz, mignięcie czy kolor. Jeśli nie będziesz mógł zobaczyć żadnej z wyżej wymienionych rzeczy, nie przejmuj się, wszystko jest w normie. Nie próbuj z całych sił czegoś zauważyć – nie jest to Twoim celem. Po prostu zamknij oczy jak robisz to co noc i obserwuj.
  • Skupienie na słuchu: Po jakimś czasie zacznij przenosić swoją uwagę na ten zmysł. Staraj się wyłapać wszystkie dźwięki, jakie tylko słyszysz. Może być to tykanie zegara, odgłosy telewizora z pokoju obok, czy, jeśli jest wystarczająco cicho, brzęczenie, syczenie czy inne takie niewiadomego pochodzenia.
  • Skupienie na dotyku: Obserwuj swoje ciało, czy czujesz jakieś nienaturalne rzeczy? Nie masz wrażenia, że jesteś dziwnie ciężki, nie odczuwasz mrowienia? Może towarzyszy Ci dziwne poczucie ruchu? Możesz starać się przenosić swoje skupienie stopniowo, przez różne partie – zaczynając od głowy, kończąc na stopach.
    Zapamiętaj, aby wyżej wymienione czynności wykonywać spokojnie, ograniczając swoje myśli. Całą swoją uwagę przekieruj na dany etap cyklu (rada: nie przesadzaj, gdy będziesz wyłapywał odczucia. Obserwuj wszystkie bodźce z danego zmysłu, a nie skupiaj się na jednym konkretnym. Miej jedynie świadomość, że on tam jest). Poświęć około 25-30 sekund (nie licz tego czasu w głowie) na konkretną część

 

Gdy już omówiliśmy rdzeń techniki, przejdźmy do jej wykonania:

  1. WBTB.
  2. Połóż się w wygodnej pozycji, jednak odmiennej od tej, w której zazwyczaj zasypiasz. Możesz się lekko odprężyć.
  3. Wykonaj cykl szybko (kilka sekund na dany zmysł) i całość powtórz do 5 razy. Jest to etap służący za rozgrzewkę, nie wykonuj go chaotycznie. Przejścia mają być płynne. Mimo, że krótko, staraj się dać z siebie 100%.
  4. Wykonaj cykl wolno. Po wcześniejszych przygotowaniach powinieneś poczuć, że Twoja relaksacja jest pogłębiona, a uwaga wyostrzona. W momencie skupiania się na danym zmyśle, przekieruj całą swoją świadomość na tę czynność. Cykl powtórz około 4 razy.
    Podczas jego wykonywania, może przytrafić Ci się, że Twoja uwaga będzie odciągana przez losowe myśli – jest to dobry znak, który sygnalizuje, że jesteś bliski zaśnięcia. Może dojść do tego, że pod ich wpływem zaczniesz odpływać. Jeśli takie coś będzie miało miejsce, lekko się ocknij i powróć do wykonywania czynności. Gdy zagubisz rachubę powtórzeń – zacznij od nowa.
  5. Zaśnij.

 

Co może się wydarzyć po wykonaniu tej techniki?

  • Hipnagogi – jeśli w trakcie zasypiania zaczniesz doznawać silnych wrażeń zmysłowych – zaczniesz słyszeć różne dźwięki, widzieć obrazy czy odczuwać różne rzeczy (np. uczucie kołysania/spadania), nie przejmuj się. Nie skupiaj się na nich, bądź jedynie obserwatorem. Jeśli znajdziesz się w takim stanie, warto wykonać WILDa.
  • DILD – po wykonaniu cyklów i zaśnięciu, może zdarzyć się, że będziesz śnił normalne marzenie senne, jednak w pewnym momencie odzyskasz świadomość.
  • Fałszywe przebudzenie – występują dość powszechnie po wykonaniu SSILDa. Budzisz się. Brak świadomych snów, ani nawet normalnych. No super – myślisz. Czując rozczarowanie wstajesz, robisz rutynowe czynności i nagle… budzisz się ponownie! Dlatego, w celu uniknięcia takiej sytuacji, warto wyrobić w sobie nawyk wykonywania testów rzeczywistości zaraz po wstaniu z łóżka.
  • Normalne przebudzenie – Jeśli wykonanie TR da rezultat negatywny, to nie rozpaczaj nad tym, ponieważ masz jeszcze szanse na uzyskanie LD. Leż spokojnie. Wykonaj kilka dodatkowych cyklów SSILD (w wolnym tempie). Na tym etapie możliwe jest doznanie silnych hipnagogów. Jeśli tak się stanie, możesz zastosować technikę WILD.

 

SSILD nie ma w sobie większej filozofii, nie wymaga wyuczenia nie wiadomo jak skomplikowanych czynności. Podążanie za krokami podanymi powyżej powinno poskutkować upragnionym świadomym snem (zaznaczam jednak, że mimo wszystko nie jest to technika na jedną noc. Jak każda inna wymaga obycia i praktyki). Myślę, że z czystym sumieniem, można polecić ją każdemu, a w szczególności osobom początkującym.

Mam nadzieję, że powyższy artykuł okazał się pomocny i przybliżył Wam tę metodę. W razie pytań piszcie w komentarzach, czy też w wiadomości prywatnej!

Źródło: http://www.dreamviews.com/induction-techniques/129734-senses-initiated-lucid-dream-ssild.html

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

avatar
  Subscribe  
Powiadom o